Ključni izzivi in ovire pri monetizaciji podatkov
Zadnja leta se veliko govori o uporabi podatkov v poslovne namane, izboljšanja prodaje, marketinga, logistike in proizvodnje. Kljub napredku v podjetjih so pogosto iniciative opredeljene po vertikalah in pogosto obstaja veliko več in večjih priložnosti za monetizacijo podatkov v podjetjih. Ključni izzivi in ovire, ki jih imajo podjetja pri celostni monetizaciji podatkov so:
Cilji in namen: Nismo dovolj konkretni pri namenu, ciljih in časovnici izvedbe načrtovanih analitičnih aktivnosti
Vloga analitična funkcije: V podjetju ni opredeljena
Podpora deležnikov: Nimamo podpore ključnih deležnikov v podjetju, ker nismo uskladili različnih pričakovanj in zahtev znotraj podjetja
Priprava in izvedba: Ne znamo mobilizirati ekipe izvajalcev analitičnih aktivnosti
Pri opredelitvi namena in ciljev moramo biti karseda specifični, ker bomo le tako lahko učinkovito usmerjali vire v doseganje ciljev ter merili napredek. Seveda pa nas ne sme presenetiti, da ob vsej količini analiziranih podatkov dobimo tudi odgovore na vprašanja, ki si jih prvotno nismo zastavili.
Implementacijo imejte v mislih že pri načrtovanju
Napredna uporaba podatkov nas bo pripeljala do nabora ukrepov, s katerimi bi lahko izboljšali poslovanje oziroma posamezni del tega. V primeru, da predlaganega ukrepa ne moremo implementirati, je ves trud zaman. Zato je ključno pri načrtovanju, določanju namena, ciljev ter časovnice izvedbe okvirno zasnovati implementacijo oziroma kako bodo ukrepi zaživeli v praksi. Izhajati je potrebno iz tega, da analiza podatkov verjetno ne bo statična, ampak se bo kontinuirano izvajala, rezultati teh analiz pa uporabljali pri poslovanju.
Podjetje zagotovo že uporablja različna analitična orodja in ima zaposlene z bolj ali manj razvitimi veščinami uporabe ter analize podatkov. Skoraj vsa podjetja uporabljajo excel, nekatera imajo napredne poslovne informacijske sisteme, povezane s podatkovnim skladiščem, večina pa nima opredeljenega strateškega, operativnega in procesnega modela analitične funkcije v podjetju.
Preden se podjetje loti nadgradnje analitične funkcije, mora razrešiti več izzivov
STRATEGIJA: Opredeliti strateške in krovne organizacijske usmeritve za postavitev analitične funkcije
ANALITIČNI MODEL: Opredeliti organizacijski in operativni model delovanja analitike
KADROVSKI VIRI: Določiti smotrno število zaposlenih oziroma njihovega časa namenjenega analitiki
KOMPETENCE: Določiti potrebne kompetence zaposlenih za delovanje na področju analitike v naslednjih letih